Telefon:
+420 464 620 511
+420 461 327 810
E-mail:
jevicko@jevicko.cz
S čím Vám můžeme pomoci?
Roku 1258 povýšeno Přemyslem Otakarem II. na město královské.
Město Jevíčko vzniklo jako územní samosprávná jednotka v souladu s § 1 a § 2 zákona č. 367/1990 Sb., o obcích, v platném znění ke dni a dle § 4 tohoto zákona vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající, tedy je právnickou osobou ve smyslu § 18 odst. 2 písm. c) zákona č. 40/1964 Sb., občanského zákoníku, v platném znění, a to právnickou osobou s plnou právní subjektivitou.
Posláním města je zajištění veřejné správy na svém území, případně výkon státní správy v územním obvodu, za podmínek stanovených zákony (viz zejména hlava sedmá Ústavy ČR, § 14 a § 21 zákona o obcích).
Zákon č. 106/1999 Sb. upravuje podmínky a práva svobodného přístupu k informacím a stanoví základní podmínky, za nihž jsou informace poskytovány.
Kdo má povinnost poskytovat informace? Státní orgány a orgány územní samosprávy – Instituce, které stát pověří rozhodovat o právech, právech chráněných zájmech nebo povinnostech v oblasti veřejné správy.
Město Jevíčko jako povinný subjekt dle § 2 odst. 1 zákona je povinno zveřejňovat dle § 5 zákona tyto informace - informace o městě jako právnické osobě
Dalšími informaci, které město dle §5 odst. 4 zákona zveřejňuje, jsou usnesení městské rady a městského zastupitelstva, platné obecně zavázné vyhlášky a pravidla, rozpočet města na příslušný rok, záměry nakládat s městským rozpočtem, aktuální pořadník pro přidělování bytů. Ostatní informace jsou zveřejňovány dle rozhodnutí orgánů města a vedoucích pracovníků městského úřadu v rámci kompetencí vymezených zákonem o obcích, jednacím a organizačním řádem pro činnost komisí a organizačním řádem městského úřadu.
Město zveřejňuje informace těmito způsoby:
K náhlednutí předpisy možno vyzvednout přepisy, formuláře - způsobem umožňujícím dálkový přístup (Internet), dále prezentace města na www stránkách.
Veřejné registry
Vzhledem k tomu, že informace v těchto registrech nejsou každému přístupné nevztahuje se na ně v souladu s §5 zákona pivinnost jejich zveřejnění.
Dle §3 odst. 4 zákoan nejsou zveřejňovány automaticky, ale sdělovány při poskytování informací na základě žádosti.
Zveřejňování a poskytování některých údajů může být vyloučeno případně omezeno. Děje se tak jen za dodržení podmínek stanovených zákonem.
Ochrana utajovaných skutečností
Jako informace spadají do režimu utajovaných skutečností dle §7 zákona jsou považovány informace takto označené v seznamu utajovaných skutečností. za stanovení a označení příslušného stupně utajení v podmínkách městského úřadu zodpovídá dle §2 odst.9 zákona č. 148/98 Sb. v paltném znění tajemník.
Osobní údaje, které se nezveřejňují, ani neposkytují, jsou zejména osobní data fyzických osob vedená v informačních ystsémech dle zákona č. 256/92 Sb. v platném znění (především rodná čísla), informace vypovídající o soukromí občanů dle §8 zákona a další údaje, které by mohly narušit právo na ochranu osobnosti, přičemž není podstatné zda se jedná o údaje sdělené žadatelem, jinou osobou nebo získané v rámci správního řízení.
Ochrana obchodního tajemství
Údaje sdělené uchzeči o veřejné zakázky při podávání nabídek v rámci všech způsobů zadávání dle zákona č. 199/1994 Sb. v platném znění jsou považovány za obchodní tajemství pouze v tom případě, že je za obchodní tajemství uchazeči v nabídkách výslovně označí. Ochrana údajů o majetkových poměrech jako důvěrné údaje o majetkoých poměrech občanů jsou považovány zejména údaje zjištěné při vymáhání nedoplatků při exekučním řízení a při řízení o poskytování dávek sociální péče. Rovněž se nezveřejňují údaje uvedené žadateli o přidělení bytu do nájmu dle pořadníku v podkladech pro hodnocení naléhavosti bytové potřeby.
Ústně a telefonicky žádosti vyřizují volení zástupci, vedoucí zaměstnanci i ostatní zaměstnanci v rámci své působnosti dané Organizačním řádem Městského úřadu v jevíčku. Písemně podané žádosti (stejně tak i prostřednictvím internetu) v souladu s § 14 zákona jsou evidovány dle svého charakteru v sekretariátu městského úřadu. Žádosti podané jinde (na jedn. Odborech) jsou předány k zaevidování na sekretariát městského úřadu a poté postoupeny příslušných zaměstnancům.
Vyřízení žádosti
Je-li rozhodnutí podáno ve smyslu § 16 zákona odvolání, je vyřízeno těmito způsoby:
Poskytování informací o životním prostředí se řídí zvláštní úpravou (zákon č. 123/1998 Sb. v platném znění) Zveřejňování informací provádí město na své náklady. Poskytování informací na základě žádosti (ústní i písemné) je prováděno za úhradu. Výši úhrady za poskytování informace stanoví vedoucí odboru dle sazebníku
Je-li zřejmé, že informace bude poskytnuta za úhradu, složí žadatel zálohu 50 Kč v pokladně městského úřadu před poskytnutím informace. Případný přeplatek bude vrácen.
Překročí-li kalkulovaná výše úhrady částku 500 Kč je její výše před poskytnutím sdělena žadateli a informace je poskytnuta pouze s jeho výslovným souhlasem s výši úhrady.
Úhradu za poskytnutí informace provede žadatel v pokladně městského úřadu před podáním informace.
Tisk z počítače na laserové tiskárně - formát A4 jednostranný: 5 Kč/1 stránka